09 Allmänt om Youtube

Hoppa över reklam

2015-10-15 23:02 #0 av: Jojaton

Är det någon mer än mig som inte längre kan hoppa över reklam på Youtube? Har varit så för mig nån vecka nu, både på mobilen, datorn och tvn.

Johanna

Anmäl
2015-10-15 23:05 #1 av: VSK

Vill du ge nåt exempel där det inte funkar ?

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-10-15 23:08 #2 av: Jojaton

#1 Hur menar du? Det funkar inte på någon reklam alls, "Skip ad"-knappen dyker aldrig upp - vare sig på korta eller långa reklamer. 

Johanna

Anmäl
2015-10-15 23:10 #3 av: VSK

Exempel på där din reklamblockerar inte fungerar menade jag. Länk alltså. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-10-15 23:15 #4 av: Jojaton

Fast det har inte med min reklamblockerare att göra - det funkar som sagt inte på telefonen eller tvn heller. 

Innan har man kunnat hoppa över de flesta reklamer som visas innan Youtube-klipp efter 5 sekunder, det dyker då upp en liten "knapp"/länk som för en direkt till klippet istället för att se hela reklamen. Men nu dyker den knappen aldrig upp längre.

Johanna

Anmäl
2015-10-15 23:16 #5 av: VSK

Aha okej, då är jag med.. Då var jag fel ute. 

Kollar aldrig YT i mobilen/tv så jag vet inte hur det är där.

Anmäl
2015-10-16 00:00 #6 av: VoxBauers

Har märkt samma sak!

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2015-10-16 01:23 #7 av: Jojaton

#6 "Skönt" att man inte är ensam! Oftast funker det ju att bara ladda om sidan/starta om klippet - men på tvn är det lite krångligt ibland...

Johanna

Anmäl
2015-10-17 13:57 #8 av: Kneko

Jag har alltid kunnat skippa ads. De få gånger jag inte har kunnat skippa ads så är det meningen att man ska kolla igenom hela. Riktigt skumt att detta händer er. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.