Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 1402 ggr
Mysan_
2015-12-20 13:27

Hur tjänar man pengar?

Hur tjänar man pengar på YouTube? Och hur mycket tjänar man? Och om man inte vill tjäna pengar, hur gör man då? Jag startade en kanal igår som har 3 videos för tillfället, och jag är inte alls intresserad av att tjäna pengar.

Annons:
Hoseok
2015-12-20 17:50
#1

Om du inte vill tjäna pengar så behöver du inte göra ett dyft. Du måste nämligen anmäla dig. Men här är grejen: att anmäla sig till det förlorar man INGET på så länge man vet att materialet man lägger upp är okej. Du betalar inget själv, du tjänar bara eventuella pengar.

Du tjänar pengar genom reklam som läggs in på dina videos. Du väljer själv vilka videos du vill tjäna pengar på.

Du måste ha tjänat ihop 700 kr för att kunna ta ut dina pengar. Det är svårt. Du tjänar inte mycket. Jag har totalt tjänat ihop 16 kr. Detta är under typ fem månaders tid, haha.

För mig krävs det ungefär 1500 visningar (Mellan flera videos!) för att få 10 kr.

Mysan_
2015-12-20 19:38
#2

#1 Jaha, okej. Jag är bara efter att få YouTube som en hobby och redigera lite och få andra att ha kul med mig. Jag tänker varken betala eller tjäna något.

Ah, okej. Ja, det är nog lite svårt då. Men jag hoppas att det går bra för dig och att du tjänar ihop mycket. 🙂

Upp till toppen
Annons: