Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 1124 ggr
Froakie
1/17/16, 12:51 AM

Youtubenostalgi!

Jag sitter här mitt i natten och kollar på gamla filmer på youtube som har lagts upp. Det här kanske är ett väldigt smalt ämne men dock väldigt nostalgiskt, kommer ni ihåg alla filmer där folk lade upp en låt och skrev texten till den? Kommer ni ihåg Chris Crocker och alla dåvarande youtubekändisar för att inte tala om alla Youtube Poops som var en av mina favoriter.

Eller alla bildspel som folk lade upp till musik? Här kan vi väl ha en tråd där vi har lite youtubenostalgi?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
Hoseok
1/17/16, 10:26 AM
#1

Självklart! Haha. Folk som gjorde bilder i Paint med texter till låtar…

Froakie
1/17/16, 2:28 PM
#2

https://www.youtube.com/watch?v=feICTQdDI9Y

Det här är en film som skulle kunna ha gjorts för 10  år sedan på Youtube (hjälp, har tiden gått så fort)

För att inte tala om alla filmer om konspirationsteorier och dolda budskap i låtar, gärna med soundtracket ifrån The Matrix till!

"time will never be golden when it rains so hard..."

LittleBigPride
2/8/16, 5:04 PM
#3

Åh FRED! Någon som kom ihåg Boxxy??

Hoseok
2/8/16, 5:41 PM
#4

Haha åh gud, Boxxy…

[Tuulikki]
2/10/16, 11:25 PM
#5

Jag minns alla dessa låtar av "Sofijah" (tror hon stavade det så)

I princip alla på hela skolan lyssnade på henne i mellan-/högstadiet, haha.

Hoseok
2/11/16, 12:02 AM
#6

#5 Mina kompisar var galna i henne.. Var så trött på henne och tyckte hon var så dålig haha. Det roliga är att hon idag har en blogg där hon skrivit hur trött hon är på alla som kopplar henne till hennes gamla låtar.

Annons:
[Tuulikki]
2/11/16, 12:20 AM
#7

#6 Ja just det, hette/heter inte bloggen någonting med Trollis?

kaninsköld
2/24/16, 4:29 PM
#8

Minns ni lonelygirl ?

Mvh Kaninsköld

Hoseok
2/25/16, 12:38 AM
#9

#8 Jag hörde inte talas om henne förrän efteråt. Kollade igenom några av hennes videos och fattar verkligen ingenting, haha. Det var några som fejkade en tjej som vloggade, och det startade hela vlogg-grejen? 

Förstod inte riktigt hypen.

Upp till toppen
Annons: