Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 1923 ggr
Ellrose
2017-01-05 18:15

Starta en kanal

Hej. Jag går i tankarna på att skaffa en Youtube kanal. Men jag har några frågor som jag tänker att ni kanske kan hjälpa mig med.

- Vad kostar det att lägga ut filmer på Youtube? både korta och längre?

- Vet ni något enkelt videoredigeringsprogram som är enkelt att lära sig, att klippa i, samt inte är så dyrt???

- Jag behöver också skaffa mig en videokamera men som inte behöver vara jättedyr då jag inte kommer göra så stora saker vet ni någon bra??

Jag kan ge förslag på kanaler som jag har som mall och det är Hoppinghammy, Erinsanimals  det är ungefär som dom jag kommer göra fast på svenska.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Niklas
2017-01-05 18:27
#1

Kan du inte använda mobilen som kamera? Är det till Windows eller macOS du vill ha programförslag? Jag tror inte att du betalar för att lägga ut filmer på Youtube. Det har jag aldrig gjort.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rheen
2017-01-05 18:29
#2

Åh, så kul! 😃

- Att ladda upp videoklipp på YouTube är gratis, så länge du använder dig av eget material. Laddar du upp copyrightskyddade saker kan du ha oturen att behöva betala böter; men så länge du håller dig till reglerna är det ingen fara.

- På datorer med Windows finns ett program som heter Movie Maker. På Macdatorer finns iMovie. Båda programmen är gratis och bra att börja med. Det finns en hel del tutorials på YouTube om du funderar över några funktioner.

- Jag skulle rekommendera att filma dina första videos med en mobiltelefon, om du har en sådan med relativt bra kamera. Filmkameror är ganska dyra, och jag gissar att de med lägst pris har samma kvalité som en modern mobiltelefon. Om du använder dig av din mobil och sen känner att YouTube inte är något för dig behöver du inte ångra att du la pengar på en filmkamera. 

Lycka till!

~ Rheen.

Ellrose
2017-01-05 19:43
#3

#2 Jag har en ny Sony xperis Z5 premium så det är en stor mobil. Jag vet inte så mycket om kameran på den men den är bra tycker jag.

Jag har en gammal dator med Windows. Det står Windows7 på en lapp på datorn.  Är det enkelt att hitta och klippa på Movie Maker?

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Rheen
2017-01-06 09:36
#4

#3 Den verkar ha en bra kamera, så jag tycker du kan köra med den!

Jag använde mig av Movie Maker runt 1-2 år innan jag köpte ett avancerat program, så jag tycker det är enkelt att använda. Här är en svensk video med någon som lär ut grunderna. 👍

~ Rheen.

Ellrose
2017-01-06 16:20
#5

Hur ser jag att jag har Windows? Och vilket Windows jag har? Samt måste man laddar hen Windows Essentials och vad är det? Är det något som gör datorn snabbare / trögare???

( Ellrose Hamsteruppfödning)

[Outlawly]
2017-01-11 07:35
#6

Om du har Windows har du en startknapp nere till vänster med en färgad flagga.

Hittar du inte Movie maker på din dator kan man ladda ner det här https://support.microsoft.com/sv-se/help/14220/windows-movie-maker-download 

Annons:
Ellrose
2017-01-11 13:59
#7

Jag har Windows. Men tänkte om det spelar någon roll vilken Windows man har.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

[Outlawly]
2017-01-12 10:54
#8

Nej det spelar ingen roll. Movie maker funkar på alla windows.

Ellrose
2017-01-12 15:20
#9

Tack då vet jag. Ska ladda hem programmet.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

swedenkings/ Benjaminradecki
#10

Hej sara  om du har mac så är IMOVIE ett gratisprogram plus att det är lätt för en nybörjare :)  jag filmar själv med en iphone 5 och bilden blir så här https://www.youtube.com/channel/UCTeInWVrTWklEs-HfSxabfQ

det är min youtube channel och  det är inte jätte bra bild men det funkar för en nybörjare och har du då iphone 7 tlx så är ju det bara bättre men du får gärna prenumerera och tumma upp om du tyckte detta var till nån hjälp så  gör jag detsamma när din kanal är uppe:)) så kan  vi hjälpa varandra !

Ellrose
2017-03-12 14:18
#11

#10 Jag har en Toshiba dator. Jag har en Sony Xperia Z5 Premium och jag vet inte vad den har för kamera typ men är en av dom bättre kamerorna på mobiler som finns vad jag har hört. Jag ska kolla på dina klipp på Youtube också.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Upp till toppen
Annons: