Annons:
Etikett08-övriga-kanaler
Läst 1727 ggr
Vaargen
2015-04-20 12:19

Pewdiepie undersökning

Gillar du PewDiePie?

Annons:
SimsBrooke
2015-04-20 12:57
#1

Oftast ja.. Men ibland irriterar jag mej på honom.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hoseok
2015-04-20 12:58
#2

Jag svarade "Annat svar". Jag kan tycka vissa av hans videos är roliga, men ganska ofta är han mest irriterande och överspelar som tusan på sin karaktär. 

Men jag kan inte påstå att jag ogillar honom. Följer ju honom och kollar ibland.

[MARWAKE]
2015-04-20 21:14
#3

Annat (för det mesta nej) Han är väldigt irriterande. Prenumererar ändå och kollar ibland på hans videos. Men brukar aldrig se klart på de för att han är så högljudd och överspelar som #2 skrev.

[EllenAlicia]
2015-04-21 17:37
#4

Brukade tycka det när han hade runt 1 miljon subs men nu överdrver han aaaas mycket och spelar inte direkt spel och redigerar dom för mycket och as kort ibland bara 5 min. Jag saknar dem gammla men inget jag kan göra åt tyvärr :/

[EmmiieErixon]
2015-04-21 23:20
#5

Svarade annat…Gillar vissa av hans videos mest dem där han Photoshoppar, annars beror det väl på humör.

[EllenAlicia]
2015-04-22 18:50
#6

 #5 ja dom gillar ja (:

Annons:
Jojaton
2015-04-23 15:51
#7

Det är inte riktigt min typ av videos, så jag har bara sett ett par stycken. Har egentligen ingen åsikt om honom/hans kanal, så svarade annat.

Han var gäst på Good Mythical Morning för ett tag sen och gjorde en "Swedish Stereotypes", det var ganska underhållande (men kanske mest för att jag gillar Rhett & Link…)

Johanna - Instagram

Snuttefia
2015-04-23 20:15
#8

Jag gillar honom inte och tycker han är dryg. Han får massor med pengar för att sitta och skrika och svära i 5-10 minuter. Hur kan man tycka att det är underhållande. Men alla har väl sina åsikter..

M.V.H Snuttefia

Hoseok
2015-04-23 20:41
#9

#8 Fast har du någon aning om hur mycket arbete det faktiskt är att hålla en aktiv youtubekanal och ha youtube-partnerskap som heltidsjobb? Det är inte så enkelt som folk tror. Det är galet mycket krav, framför allt på dessa stora youtubers, och han sitter inte och spelar in en video i en timme och sedan tar det lugnt resten av dagen: Han jobbar faktiskt. Ja, hans jobb är att spela spel, men det är fortfarande ett jobb. 

Sen är det diskuterbart om det är vettigt att han tjänar så mycket pengar som han faktiskt gör. Han att påstå att han bara "skriker och svär" är lite överdrivet. Det är inte så det går till.

Snuttefia
2015-04-23 20:44
#10

#9 Som sagt så har alla rätt till sin åsikt. Jag vet att det är ett jobb men alla gör sitt jobb olika bra.

M.V.H Snuttefia

Hoseok
2015-04-23 20:45
#11

#10 
"_Han får massor med pengar för att sitta och skrika och svära i 5-10 minuter."
_Det är inte en åsikt. Det är påstådd fakta, som inte stämmer.

Snuttefia
2015-04-23 20:48
#12

#11 Jag tycker att det är så det ser ut. Han skriker och svär och han får pengar för det. Liksom… Idk det är så det ser ut och vissa gillar folk som skriker andra inte.

M.V.H Snuttefia

Hoseok
2015-04-23 20:50
#13

#12 Det må se ut så, men det Är inte så. 😉Det är mycket mer jobb än vad folk tror.

Annons:
Jojaton
2015-04-23 20:51
#14

#10 Tydligen gör han ju sitt jobb väääldigt bra eftersom han har fler följare än någon annan youtube-kanal? Bara för att du inte gillar hans humor/stil så betyder ju inte det att han gör ett dåligt jobb. Jag är inte heller jätteförtjust i just Pewdiepies videos, men jag har väldigt mycket respekt för alla som har sociala medier som jobb - det är nog väldigt påfrestande, inte minst psykiskt.

Johanna - Instagram

Snuttefia
2015-04-23 20:53
#15

#13 När ens jobba är att synas så vill man väl utstråla att man inte bara skriker och svär. Och alla jobb är just jobb så det är egentligen strunt samma. Det är mer jobb en folk tror. Det kan stämma men det hör ju inte till hur bra man utför det.

M.V.H Snuttefia

Hoseok
2015-04-23 20:56
#16

#15 Fast han spelar ju en karaktär. Han är en skådespelare. Tycker du likadant om folk som är skådespelare och har roller där de måste skrika? 
Om du faktiskt sätter dig ner och kollar på Felix videos där han sitter och pratar och är sig själv, så märker man vilken godhjärtad människa han faktiskt är. Han ger pengar till välgörenhet, han uppmanar folk till att ge pengar till välgörenhet och är i många fall en extremt bra förebild.

Jag kan lista 1000 saker jag hatar med honom (sexism, smygrasism etc). Men det känns irrelevant till ämnet.

Snuttefia
2015-04-23 20:56
#17

Jaja nu ska vi inte bråka. Jag gillar honom inte.

M.V.H Snuttefia

Hoseok
2015-04-23 20:58
#18

Det är ingen här som bråkar. 😉 Ogilla honom får du helt klart göra, det gör jag också. Jag ville bara framföra en poäng om hur mycket det är bakom kulisserna, som folk totalt ignorerar.

Snuttefia
2015-04-23 21:02
#19

#18 Jag vet att det är mycket jobb.

M.V.H Snuttefia

Zakaraa
2015-04-25 18:28
#20

Mitt svar är Båda.
Ja, jag gillar honom när det kommer till långa Game-play och nya Podcast:en men de små utfyllningsklippen som postas typ dagligen är inte av intresse för mig, för mycket skrik.. men det hindrar mig inte från att "titta" på dem ändå :P
Jag har klipp jag inte orkar Se rullande i bakgrunden och lyssnar på det bara för att det inte ska vara tyst och jag inte vill ha musik utan prat :P (bland annat är Shane och PewDiePie två av de som jag bara lyssnar på för jag inte orkar/gillar att Titta på dem)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
grumpy19
2015-04-26 11:50
#21

Jag finner många av hans lite äldre gameplays underhållande. Men jo jag följer honom fortfarande men tycker inte alls att han är lika rolig längre.

Medarbetare på vegan ifokus.

Nelley
2015-04-30 19:27
#22

"Sådär"😃

Lina Strindlund
2015-05-13 19:34
#23

Han har en mops. Mopsar är inte sunda hudnar. bara pga det ogilllar jag honom. sen att han sitter och fjantar sig gör inte salen bättre :P meeeen SNYGG är han juh ;) så visst man kan titta en liten stund hehe


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

grumpy19
2015-05-15 10:24
#24

#23 De har 2 st, Edgar är det nyaste tillskottet  ;) Vilket är kul för Maya, att hon inte behöver vara enda hunden i huset. 

Tycker inte att man kan ogilla någon baserat på vilken hundras de valt att ha som sällskap. Nu vet jag inte om han köpte eller adopterade hundarna, men om han adopterade så var det en god handling oavsett ras. Då stödjer man ju inte aveln av dessa extremavlade hundar. Om han köpte hundarna så var valet av ras inte värre än någon annan ras. Många rashundar/katter har sina mer eller mindre allvarliga hälsoproblem som man måste ta hänsyn till. 

Skulle tro att hans hundar har det riktigt bra. Han verkar ägna sig åt dem, kosta ut på dem (vad gäller veterinärbesök) och vara riktigt snäll mot dem. Mer än så kan man nog inte göra för hundarna. :)

Medarbetare på vegan ifokus.

The Fame
2015-05-18 12:49
#25

Jag tycker om honom, men vissa av hans videos orkar jag inte med pga för skrikiga. x)

[RC1393]
2015-05-25 17:18
#26

Jag gillar PewDiePie, men kollar inte så ofta tyvärr (jag och spel, hihi). Ser man t.ex. hans Deadpool playtrough så är det min typ av humor, fast Deadpool har mycket med saken att göra i just de videorna också, favoritkaraktären ju!😃

Achatina
2015-05-27 21:55
#27

Annat: Varken ja eller nej. Lite för skränig för min smak.

Annons:
Haztparken
2015-05-27 22:27
#28

Jag gillar honom! Mina favoriter är långa gameplays, typ som Life Is Strange, men blir också road av andra kortare videos. Har följt han i några år nu.

Men det betyder inte att jag tycker om alla videos han gör, man är ju olika som person och kan inte gilla allt hos alla så vissa videos tycker jag är dötråkiga, typ dom när han photoshopar, men jag såg en annan här i tråden som tyckte om dom, så då betyder ju det att han når ut till väldigt många olika och det är smart gjort vilket han tjänar på!

Han har huvudet på skaft och det har nog varit en stor faktor att han tagit sig så långt. I mitt jobb är jag trevlig och tillmötesgående mot kunderna, hemma själv är jag inte alltid så trevlig haha. Han är flamsig och överdriven framför kameran (sitt jobb) och förmodligen inte alls sån när kameran är stängd.

Så jag gillar PewDiePie, men jag gillar och Felix som byggt upp den här karaktären :)

Gerbilles
2015-05-28 17:58
#29

Gillar vissa av hans videos och andra inte 🤪 Tycker om när han spelar spel såsom typ life is strange, men hans korta och lite flamsiga videos tycker jag dock rent generellt brukar vara rätt trista.

00eme05
2015-05-31 14:50
#30

Jag gillar honom :)

Jag gillar att han skänker pengar och att han försöker hinna med allas humor. Om tänker efter har nästan alla här gillat många av hans videor men inte alla. Kanske för han gör väldigt många olika sorters video. 

Vloggar

Gameplays

Photoshop

ResVideor

tror också det är därför han har så många subs 🙂

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Upp till toppen
Annons: