Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 1127 ggr
[candy_suki]
7/11/15, 11:20 PM

Tjäna pengar med Youtube

Hej! Jag har en youtube kanal, har funderat på att tjäna pengar med den. Hur gör man så att youtube ''skicka'' pengarna direkt till sin egen bank konto??

Annons:
Elliiez
7/12/15, 12:02 AM
#1

Du måste först aktivera kontot/bekräfta att du är ett äkta konto/en äkta person bakom kontot. Sen ställa in så du får tjäna pengar. Då kan du lägga in annonserna.

Kom ihåg Copyrightlagen bara! Dvs ingen musik och inga klipp från nå filmer, dom klippen kommer du i dom flesta fall inte tjäna pengar på alls. Youtube känner av om musiken stämmer in på någon skyddad låt och i vissa (väldigt få) fall kan man komma undan med musiken.

Sen går man in på inställningar nånstans och länkar kontot (se till att ha google Adsene också, skapa det samtidigt via youtube. Sen länkar man och skickar iväg en ansökan och sen får man koden. 
Jag trodde att man fick koden via mail, men den kom hemskickad i ett brev istället.
Sen vet jag inte för brevet är inte hos mej och jag kommer inte aktivera mitt konto då jag alltid har sån otur och man ska krångla med skatter och allt.
Förlåt för sluddrigt svar men all info finns nånstans i inställningar eller i "Studio" :)

[candy_suki]
7/13/15, 9:45 PM
#2

#1 Men om man vill ha fina låtar ska man söka inom google och installera det där ??

[MARWAKE]
7/22/15, 12:24 AM
#3

#2 Det finns ganska många sidor med musik som inte är skyddad som man kan ladda ner. Sök på google efter det så kommer det säkert upp något. Men se till så det verkligen är låtar som man får använda för vissa sidor kan ibland luras.

[candy_suki]
7/23/15, 5:45 PM
#4

#3 Aha… Tack så mycket!! :)

Upp till toppen
Annons: