Annons:
Etikett12-bakom-kulisserna
Läst 2389 ggr
Quirinia
2015-10-25 13:32

(gratis) Videoredigeringsprogram till Windows?

Hej allihopa! Jag vill börja med YT (den kommer dock handla om Star Stable Online). Ni är väl något av "experter" på YT och jag undrar om ni har tips på något rdigeringsprogram? Inte Movie Maker - svårt att hitta sämre… Imovie går inte att ha på windows och jag vill inte lägga ner en halv förmögenhet på Final Cut Pro exempelvis. Hade en lysande idé förut att exportera över videosarna från min windows till macen, redigera i Imovie där och sedan ladda upp på YT därifrån. Det är en lång historia men det fungerade inte hur som helst.

Annons:
Rheen
2015-10-26 15:43
#1

Att hitta ett gratis bra fungerande Redigeringsprogram är närapå omöjligt. Antingen tar man det som finns att erbjudas, eller så kör man på en 100% fungerande videoredigerare som kostar en slant. Jag skulle rekommendera dig att köra med Windows Movie Maker. Varför? Jo för ens första video behöver vara allt annat än perfekt. Tänk dig att du börjar med Youtube, och köper ett dyrt program. Sen märker du att det här med Youtube inte alls är din grej, och så sitter du där med ett Redigeringsprogram i överklass men tom plånbok. Jag är medveten om att det du egentligen frågar efter är olika gratis program, men jag kom in på ett helt annat spår nu, haha! Det jag vill säga är att jag tycker du ska försöka googla (om du inte redan gjort det) och se om du hittar några andra Redigeringsprogram än WMM om du verkligen vägrar använda det. Fast just WMM är egentligen inte så dåligt, då man tänker att det inte kostat något. Visst, kvaliteten dras ner rejält, och man blir allt annat än glad då det hela tiden krashar, men you get what you pay for. c; (Tro mig, jag vet hur det känns, använde WMM i runt 1 år förrän jag blev flyförbannad och spenderade en vääldigt stor summa pengar på ett professionellt Redigeringsprogram som jag är såå tacksam över i dagens läge) Okej, nu ska jag ge mig. Vad du än väljer att göra vill jag önska dig lycka till, och välkomna dig till Youtube 'världen'! c:

~ Rheen.

Upp till toppen
Annons: