Annons:
Etikett12-bakom-kulisserna
Läst 1588 ggr
Anna
2016-02-08 18:23

Mikrofon till YouTube-videos

Ni som spelar in YouTube-videos med tal eller annat inspelat ljud, vilken mikrofon använder ni? Vad tycker ni om den, för- och nackdelar?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Rheen
2016-02-08 18:35
#1

Behöver själv en mikrofon, så hakar på tråden.

Själv använder jag mig i nuläget av min filmkamera. Om jag behöver spela in min röst, filmar jag ett klipp där jag pratar, sen klipper jag bara bort själva videon och låter ljudfilen stanna kvar. Inte så krångligt som det låter.

Kameran har tyvärr börjat snappa upp brusande ljud med tiden, och om jag inte sätter till musik i bakgrunden, är det något som hörs ganska tydligt. :c

~ Rheen.

Anna
2016-02-08 19:47
#2

#1 Haha ja jag kör också på lite omständiga lösningar just nu, typ spela in ljud med mobilen (låter helt OK men självklart inte optimalt) och sedan får man sitta och synka ljud och bild i efterhand… Det funkar ju, men inte så hållbart i längden 🙂

Jag kikar främst på antingen en Blue Snowball, Samson Go eller Samson Meteor just nu. Vore kul att veta vad andra har! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LittleBigPride
2016-02-10 20:18
#3

I nuläget använder jag en skitbra mick som heter RÖDE Videomic Pro eller Go! Båda är riktigt bra kvalit'e

Jojaton
2016-02-22 20:05
#4

Har också en från RØDE, som man monterar på kameran. Jättebra ljud och väldigt smidigt, även om mikrofonen är rätt stor.

Johanna - Instagram

Anna
2016-02-22 20:19
#5

Kan återkoppla med att det blev en Blue Snowball för min del, som jag är jättenöjd med! Perfekt till voice overs, vilket är det jag huvudsakligen sysslar med.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: