Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 797 ggr
Mellowbutnottooyellow
6/28/16, 10:38 AM

Glitch på youtube eller endast konstigt?

Halloo! 

Jag har e youtubekanal med 496 prenumeranter, men över natten 22:00 till 08:00 förlorade jag 8 prenumeranter och har 488, jag förstår inte? Är detta en glitch? Jag vet att en glitch hände år 2014 och vissa förlorade runt 800 prenumeranter men att de sedan kom tillbaka. 

Jag har kollat sidor så som livecounts där man kan se prenumeranterna "live" och där står det också 488, däremot står det på mina snalytics att den 28 Juni (idag) inte ha hänt ännu utan det fanns bara till den 24 Juni.. Och att jag ej har förlorat några prenumeranter.

En annan grej som har hänt är att när jag går in på en tjejs youtube (gjorde det den 27 senast) så stod deta tt hon hade en live för två timmar sedan, men när jag kollar idag står det att den var för 10 månader sedan men ligger ändå högst upp som senaste video.

Glitch? Eller inte?

Annons:
Mellowbutnottooyellow
6/28/16, 7:45 PM
#1

Jag vet att 8 prenumeranter ej är mycket men är bara förvirrad!!

Rheen
6/29/16, 3:48 PM
#2

Kan ju vara så att livesändningen från 27.6 blev borttagen, och att den du ser överst är en gammal sådan. Sen så kommer och går prenumeranter lite hur som helst. För att man prenumererat en gång betyder ju det inte att man gör det för alltid. Kan ju vara så att 8 stycken plötsligt bestämde sig för att avprenumerera under natten. 10 timmar är trots allt ganska länge. Och då man närmar sig ett stort och jämnt antal prenumeranter har vissa personer en tendens att avprenumerera för att göra det svårare att nå den stora siffran. Eller så avprenumerar de för att sedan prenumenera senare så att de får 'äran' att bli nummer 500 i ditt fall. Det är så jag tror att det ligger till. Hoppas du förstog något av det jag skrivit, hehe.

~ Rheen.

Rheen
7/1/16, 11:56 PM
#3

Måste tillägga att det nog var frågan om en bugg/glitch. PewDiePie laddade ju upp en video häromdan då han var en aning upprörd över att han förlorat över 600 000 prenumeranter på en dag. La märke till att jag också hade förlorat några under samma tidpunkt. Så det är ju högst troligt YouTube som krånglat till det med något.

~ Rheen.

Upp till toppen
Annons: