Annons:
Etikett10-övrigt-off-topic
Läst 1134 ggr
iMAKiTTYCAT
2016-08-01 13:20

Min YT-kanal är kopplad till gammalt namn

Hej! Jag har precis startat upp min gamla yt-kanal igen efter många år. Jag hette förut MyPoniTequila vilket jag inte längre tycker är passande alls, så jag bytte till Horses GoPro istället. Men kanalen kommer inte upp när man söker på Horses GoPro utan när man söker på det förstnämnda namnet. Hur ändrar man detta?

Annons:
SEOSEON.com
2016-08-01 14:00
#1

+ Hej! Jag gissar att det främst har att göra med två saker:

  1. Ditt gamla namn är kvar i kanalens URL (adress)
  2. Massvis av kanaler matchar orden "GoPro" och "Horses" (medan endast du matchar för "MyPoniTequila")

Förr kunde vem som helst byta kanalens namn + adress när som helst, men det ändrades förr ett par år sedan. Nu kan du fortfarande byta namn stup i kvarten, men för att byta adress måste du uppfylla vissa krav.

Så här säger Google:

Om du vill ha en anpassad webbadress till din kanal måste kontot uppfylla följande krav:

  • minst 100 prenumeranter
  • minst 30 dagar gammalt
  • ett uppladdat foto som kanalikon
  • en uppladdad kanalbild.

Du kan även kvalificera dig för en anpassad webbadress som är synkad med en webbdomän genom att länka och verifiera en officiell webbplats till en länkad sida på Google+

Det skadar dock inte att du fortfarande syns på det gamla namnet, så det kan du behålla tills du uppnår 100 prenumeranter. :) För att synas på det nya måste du dock kämpa och konkurrera mot andra som använder samma ord i sina taggar, titlar, beskrivningar, etc. 

Fyll egna, fylliga beskrivningar för kanalen, dina videos, etc. Försök värva nya prenumeranter, länka till kanalen + videos, dela dem i sociala medier, etc.

iMAKiTTYCAT
2016-08-01 15:13
#2

Tack för svaret! Snart uppe i 100 prenumeranter så då fixar det sig nog 😍

Upp till toppen
Annons: