Annons:
Etikett12-bakom-kulisserna
Läst 1484 ggr
tlover
3/6/17, 2:38 PM

Starta en youtubekanal

Jag vill starta en youtubekanal (om te) var hittar jag hur jag bäst gör bra videos utan dyra saker? Eller har ni några bra tips? Går det att göra bra videos med tex smartphone? (Finns det stativ till smartphone?)

Det jag tänker göra är videos med recept med te, visning av produkter och teasers av föreläsningar. Även dolda/lösenordsskyddade videos (går det på youtube) kommer jag att göra

Alla tips ni har uppskattas.

l'm back

Annons:
Neooan
3/10/17, 11:03 PM
#1

Ja det fungerar absolut med smartphone, jag använder det själv när jag gör mina inte så regelbundna videos haha… Men det finns en risk att mikrofonen inte är den bästa, det märks ju efter du testat! Så bara testa sig fram med ljus och liknande så är det lika bra som vilket kamera som helst!

Är osäker på stativ som är specialanpassat till smartphones, men det ska finnas stativ som har möjlighet att hålla i en mobil. Vet dock inte riktigt var de finns haha… Clas Ohlson eller liknande?

Att ha lösenordsskyddade videos är jag osäker på, men vet att en kan dölja en video i alla fall! Tror det finns en bra sida på Youtube med frågor som den som besvaras.

benjaminradecki
3/14/17, 8:00 AM
#2

https://www.youtube.com/channel/UCTeInWVrTWklEs-HfSxabfQ   

det är länken till min youtube kanal och som du kanske ser så har jag nästan precis kommit igång. varje klipp filmar jag med en phone 5 och bilden blir inte super men den blir hyfsad:) men kolla  på den och hade varit nice om du prenumerera  så gör jag detsamma på dig:)

zimm
3/25/17, 9:44 AM
#3

Det finns inte så du kan ha ett lösenord för att titta på videorna. Du kan lägga videor olistade så kan du bara titta på dem om du ha länken till videon.

Medarbetare på

Star Wars

tlover
3/25/17, 9:56 AM
#4

#3 Jag vet inte därför frågar jag

l'm back

Upp till toppen
Annons: