Annons:
Etikett09-allmänt-om-youtube
Läst 958 ggr
Elliiez
2016-07-04 21:29

Behöver råd om ny kanal

Jag har redan en kanal med alla mina speed drawing videos. Där har jag lite över 400 prenumeranter och klippen har allt från 100 till 1000 till 30 000 visningar.

Jag vill börja lägga upp piano covers också och kanske även vlogga om dom två ämnena i framtiden. Är det då bäst att ha allt på samma kanal? Skulle vara enklast för mej. Eller är det bättre att ha två olika kanaler? Ser både för- och nackdelar hur jag än gör men tänkte höra vad ni tycker verkar bäst.

Visningar och prenumeranter är inte det viktigaste, men det ligger väldigt mycket jobb bakom en ritvideo och då vill man ju helst inte förlora alla prenumeranter bara för att man ska röra till allt. 

Just nu lutar det dock åt att ha båda på samma, men vill höra hur ni hade gjort! :)

Annons:
Hoseok
2016-07-05 01:12
#1

Jag skulle skapat en ny kanal. Det kan ju "skrämma bort" folk lite att det helt dyker upp andra videos. :)

Rheen
2016-07-06 10:44
#2

Tycker du ska skapa en till kanal. Du kan ju tipsa dina följare på din nuvarande kanal att kika in den nya! Så tänker jag också på det här med copyright. Vissa artister är otroligt petiga med vem som får använda deras musik (även när det handlar om piano covers) Det finns ju en risk att du kan hamna på en copyright strike eller liknande, och då 'skadar' det ju dina speed drawing-videos på samma gång. Kör på det som känns bäst!

~ Rheen.

Elliiez
2016-07-06 21:10
#3

#2 Justde..tänkte inte på det

Jag har två pianocovers på den med teckningarna som lades ut innan, för 4 år sen, dom fick någon varning om copyright och jag fick svara ja på frgan om det är en cover. Dom klarade sig igenom det. Men jag har ju också musik till mina ritvideos och där har några åkt på copyright, vissa klipp är förbjudna i vissa länder osv. 
Men tack! Nu när du nämnde det med kanalen blir det nog egen kanal. 

Har också en fråga om kamera och mikrofon. Funkar det att använda systemkamera och om man köper en intern mikrofon till? Vill att ljudet ska vara bra. 
Att spela in via MIDI eller audio är inget alternativ.  Blir för mycket redigering och kan ingenting om musikskapande och sådant :/

Upp till toppen
Annons: